SSN Sports Blog

Vücut Geliştirmede Uykunun Önemi

05.11.2020
66
Reklam
Vücut Geliştirmede Uykunun Önemi

Vücut Geliştirmede Uykunun Önemi

Yapılan tüm bilimsel çalışmalar kasların farklı nedenlerle zorlanmasının ardından çok iyi bir şekilde dinlendirilmesi gerektiğini ortaya koyar. İyi dinlenen bir vücutta gelişim artar ve hacim artışı gerçekleşir. İnsan ne kadar çalışırsa o kadar iyi dinlenmeli aksi halde kas gelişimi ve vücut gelişimi sınırlı kalır. Bu nedenden dolayı vücut geliştirmede uykunun önemi çok fazladır çünkü dinlenmenin en iyi şekli uykudur. Uyku anında vücudun tamamı dinlenmeye çekilir organların çalışması yavaşlatılmış şekilde kalır, kan dolaşımı yavaşlar ve vücut kendini bir sonraki güne hazırlar.

Vücut Dinlenmeye Çekilir

Sindirim sisteminde ayrışan besinler uyku esnasında organlara gönderilir ve gerek vücutta tamir işlemi gerek depolama işlemi yine uykusu içinde gerçekleştirilir. Kas gelişiminde önemli olan hormonların en iyi salgılandığı zaman da yine uyku zamanıdır. Uyku anında büyüme hormonu salgılanır ancak yapılan çoğu araştırmaya göre bu hormonun salgılanması süresi gece 11 ila 2 saatleri arasındadır. Bu saatler arasında uykuda olmak ve günlük ortalama 7-8 saat arası sağlıklı bir uyku yaşamak kas gelişimi ve vücut gelişimi için çok önemlidir. Vücut geliştirmede uykunun önemi stres hormonunun salgılanmasının da desteklemesidir.

Enerji Seviyesi Yükselir

Kortizon insülin salgılanmasını tetiklediği için hücrelerde hassasiyet azalır, kan ile birlikte gelen besinlere karşı direnç gösteren hücre anabolik dirence neden olur. Uyku anında kortizon seviyesinin düşmesi metabolizmanın çalışması normale döndürür. Uykunun başka bir yararı da enerji seviyesini yükseltmektir. İnsan tüm gün boyu çeşitli nedenlerden kaynaklı olarak yorulur, yorgunluğun nedeni enerji depolarının doldurmamış olmasıdır. Yeteri derecede uyumayan hem kuvvet kaybı yaşar hem de kas gelişimi yavaşlar. Vücudumuzun kontrol merkezi olan beynimizde her zaman aktiftir ve en yoğun çalışan organımızdır.

Reklam

Beynin Dinlendiği Tek Andır

Beynin dinlendiği tek an uyku anıdır, yeterli uyku alınmadığında beyin tam kapasitede çalışamaz ve kendini düzenleyemez. Vücut gelişiminin yüzde 60’ını beslenme, %30 unun uyku, yüzde onunu ise antrenman sağlar. Bunun için yalnızca spor ve antrenman yapmak yeterli değildir. Bunun dışında sağlıklı ve düzenli bir beslenme ile uyku asıl temeli oluşturur. Vücut geliştirmede uykunun önemi çok fazladır, uyku esnasında bağışıklık sistemi güçlenir, vücut hastalıklara karşı direnç kazanır, testosteron salgısı artar ve yağ oranı dengede kalır. Sağlıklı bir vücut için 24 ile 64 yaş arasındaki grup 7 ila 8 saat uyumalı. 65 yaş üstü günde 7 ya da 8 saat uyumalı.

Reklam
ETİKETLER:
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Copyright © 2020, SSN Sport Style Nutrition, All Rights Reserved.