SSN Sports Blog

Supplement’ler ( Sporcu Gıdaları) ve En Yaygın Kullanıldığı Spor Alanları

Reklam
Supplement’ler ( Sporcu Gıdaları) ve En Yaygın Kullanıldığı Spor Alanları

Supplement’ler ( Sporcu Gıdaları) ve En Yaygın Kullanıldığı Spor Alanları

Merhaba;

Supplement’ler genel tanımı ile ek/takviye anlamına gelen bir kelimedir. En çok sporcu beslenmesinde (Sporcu Gıdaları) kullanılır. Bu sebeple Türkiye’de suplement sektörü her geçen gün genişlemeye ve büyümeye devam ederken kullanıcıları da hızla çoğalmaktadır.

Peki, sporcu gıdalarının en fazla kullanıldığı sporlar nelerdir,  insan vücudunda ne gibi etkileri vardır ve nasıl uygulanırlar? Sizler için önemli konu başlıklarından oluşan ve özet bilgiler içeren bir yazı hazırladım.

Reklam

Gelin hep birlikte bir göz atalım;

Vücut Geliştirme nedir?

Vücut Geliştirme bir fitness branşıdır. Vücut geliştirmede amaç vücut kas kütlesinin ve direncinin arttırılmasının yanında  sağlığın korunması ve performansın geliştirilmesini de sağlar. Vücut geliştirmeyi yarışma veya meslek amacıyla yapan kişiler amatör veya profesyonel organizasyonlarda çeşitli kategorilerde vücutlarını sergileyerek , jüri gözünde yarıştıkları kategorideki en estetik ve en yeterli vücudu sergilemek için yarışırlar.Bu sayede yarışmalardaki dereceler belirlenir.

Vücut Geliştirme , yarışmalar esnasında ağırlıklı olarak bir şov ve gösteri sporu olurken yarışmaya hazırlık aşamasında yapılan antrenmanlar sayesinde bir performans sporu olarak nitelendirilebilir.İstenilen bölgenin yeterli hacme, kütleye, derinliğe, kondisyona vb. özelliklere sahip olabilmesi için gerçekleştirilen antrenmanlar çeşitli ve yeterli şiddette olmalıdır.

Vücut Geliştirme yarışmalarında değerlendirmeler vücudun ekstremiteleri arasındak kas dengesinin sağlanması, oran ve orantı kurulması, kas hacmi ve kütlesinin yeterliliği , yağsız kas kütlesinin oranı, kasların doğuştan gelen genetik özellikleri ( yapı ve şekil gibi) unsurların birleşimiyle yapılır.

Vücut geliştirme sporunun ana çalışma metodu ağırlık kaldırmak ile gerçekleştirilirken bu ağırlık kaldırma eylemi farklı materyaller ile (plaka, bar, dumbell, kablolu direnç aletleri, kettlebell, ağırlık makaraları vb gibi) gerçekleştirilebilir.

Fitness nedir?

Fitness kelime anlamı olarak fiziksel uygunluk anlamına gelmektedir. Sağlıklı,fit ve zinde olmak için yapılan çalışmaların genel bütünüdür. Fiziksel uygunluk parametreletrinden bir veya birden fazlasını geliştirmek, korumak ve niteliğini arttırmak amacıyla yapılan tüm egzersizlerin genel adıdır. Fziksel uygunluk parametreleri sağlığa ve perforansa ilişkin fizksel uygunluk parametreleri olmak üzere ikiye ayrılır.

Sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk parametreleri:

KALP- DOLAŞIM UYGUNLUĞU (AEROBİK) Nabız, tansiyoni EKG, akciğer volümleri

KASSAL UYGUNLUK Kas kuvveti ve dayanıklılığı

ESNEKLİK Aktif, pasif

BEDEN KOMPOZİSYONU

BİYOKİMYASAL PARAMETRELER HDL, LDL, Trigliserid

Performansla ilgili fiziksel uygunluk parametreleri:

  • Güç
  • Hız
  • Çeviklik
  • Denge
  • Reaksiyon Zamanı
  • Powerlifting nedir?
  • Powerlifting bench press deadlift ve squat hareketlerinden oluşan güce dayalı bir spor branşıdır.
  • Poerlifting yarışmalarının amacı, yarışmaya katılan sprocuların bu üç kominasyonda en yüksek ağırlığı kaldırmya çalışmalarıdır.Powerlifting spor ile uğraşan sproculara powerlifter denilir.
  • Powerlifting yarışmaları, hakemler eşliğinde uygulanır ve platformda sporcu tek başına yarışır. Yalnızca maksimum ağırlığın kaldırıldığı deneme hakemler tarafından esas alınır. Ayrıca, ağırlık sınıflarının belirlenmesinde, sporcunun yaş grubu ve cinsiyeti de esas alınmaktadır.
  • Powerlifting yarışmalarında, yarışmacılar her bir hareket için üç deneme hakkına sahiptirler.

Yarışmalar ekipmanlara göre çeşitlenir. Yarışmalar için ekipmanların gerekli düzeyde olma şartları vardır.

DEADLİFT hareketi uygulanırken;

İstenilen tutuş türü ve deadlift varyasyonu kullanılabilir.Burada önemli olan hareketin başlangıcından bitişine kadar barın el ile temasının kesilmemesi,hareketin orta aşamasında en tepe noktada belin kilitlenmesi önemli bir unsurdur. Bar vücuda en yakın pozisyonda tutulmalıdır.Kavrama kuvvetini arttırmak için strap bel ,sırt stabilitesini ve sırt kaslarının kuvvetinin aktarılmasındaki devamlılığı sağlamak için ağırlık kemeri kullanılması önemlidir.

SQUAT hareketi uygulanırken;

Squat hareketi yapılırken minimum 90°lik kalça derinliği sağlanmalı,yarışmacı tercih eder ise tam squat rangeinde gerçekleşitirebilir.Squat yapılırken bar omuz üstüne değil trapez kaslarının üzerine konumlandırılmalıdır.Yüksek ağırlıklarda sakatlık riskini engeller.

BENCH PRESS hareketi ugulanırken;

Bench press hareketi yapılırken,ayak tabanının yerle temas etmesi , leg drive tekniğinin uygulanması için önemlidir.Kürek kemiklerini sıkıştırırak güç aktarımının kolaylaşması, gögüs kasının daha çok aktifleşmesi,omuz başlarını geriye alarak oluşabilecek omuz sakatlıklarının önüne geçilmesi sağlanır.Omurgada uygunan arch hareketinin nizami bir şekilde uygulanması bench press mesafesini kısaltacağı ve güç aktarımını kolaylaştıracağı için tek tekrarlı maksimum ağırlıklı bench press egzersizinde büyük bir fayda sağlayacaktır. Aynı zamanda ayağın yer ile teması ile birlikte arch hareketi leg drivein başarılı bir şekilde uygulanması için önemli bir unsurdur.

Halter Nedir?

Halter, silkme ve koparma hareketinden oluşan olimpik bir güç sporudur.

Koparma tekniğinde sporcu halteri bir seferde kaldırır, hakem komutuna kadar başının üstünde dirseklerini kırmadan tutması amaçlanır

. Sillkme tekniğinde ise omuzları üstünde ağırlığı kısa süre tutar ve yukarı kaldırır. Halter bu iki hareket kombinasyonu sağlanarak gerçekleştirilen bir spor branşıdır.

Halter teknik sporu olduğu kadar ,hız, güç, koordinasyon becerisinin de öne çıktığı ve sporcunun motivasyonuyla birleşip sonuç açığa çıkarır.

Evet, spor sektörleri ve bu sektörlerin sporcuları olarak ülke ekonomimize katkıda bulunan, kaliteye ve sporcusuna değer veren, müşteri memnuniyetinden anlayan ve ulaşılabilir Türk markalarımıza destek verelim. Unutulmamalıdır ki en iyi ürünler her zaman yurtdışı markaları değildir. Sporcu gıdası üreticileri ve biz kullanıcıları olarak elimizin altında çok değerli ürünler ve markalar bulunmaktadır. Sektörümüzün başarılarının daha iyi yerlere geleceği, ulaşılması güç görünen hedeflere ulaşılabildiği bir yıl geçirmeniz dileği ile.

Sağlıkla ve sporla kalın.

Fitnees Trainer
Işın iMREN

Reklam
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 9 YORUM
  1. Sıla dedi ki:

    Verilen taktikler kesinlikle çok yararlı. Zaten ışın hanımın tecrübesine güvenim sonsuz.💯

  2. Tuğçe dedi ki:

    Harika, teşekkür ederiz 😊

  3. Sema Nur dedi ki:

    Varlığın bile insanların başarması için bir ilhamken deneyimlerini ve bilgilerini paylaşmana çok sevindim. Umarım güzel sonuçlar elde edersin, şimdiye kadar olduğu gibi 🙂

  4. Hatice dedi ki:

    Başarıların daim olsun canım benim ♥️

  5. Aydın dedi ki:

    Böyle yetenekli bayan antrenör arkadaşlarımıza ihtiyacımız,var bayanların bu spora ilgisini arttıracak buna eminim .her yönü ile programlar disiplinli çalışma ile mükemmelleşir.sporcu sakatlanmalarının önüne geçmek için suplement kullanılması gerekir.teşekkürler ssn,teşekkürler ışın hanım.

  6. Melek dedi ki:

    Bu sporu yaparken aynı zamanda böyle güzel ve öğretici içerikler okuyabiliyor olmamız büyük bir şans teşekkürler Işınn♥️💯💪🏻

  7. Cansu dedi ki:

    müthişsin ✨

  8. Fevzi dedi ki:

    Işın hanımı tebrik ve takdir ediyorum.Hem akademik yönden hem de pratik yönden kendisini çok iyi yetiştirmiş. Başarılarının devamını diliyorum.

  9. Ülker dedi ki:

    Harika bir yazı olmuş, çok ilham verici! Çok teşekkürlerler yine emek dolu bir yazı✨

Copyright © 2020, SSN Sport Style Nutrition, All Rights Reserved.